Chciałbym w mojej octavii 2FL z lpg (hatchback) wymienić sprężyny z tył i amorki. Może ktoś dac namiary na lejsy 19 i amorki coś sensownego. Z góry dzięki
[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny
Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
-
Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpisMoże ktoś dac namiary na lejsy 19 i amorki coś sensownego.
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Skoda Octavia II 1.6 Mint 2008 LPG (@STAG)
FSO Polonez Caro Plus 1.6 GSi 1999 LPG
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez mati8201 Zobacz wpisSprezyny Lejsy 19 a doradźcie jakie amorki na przód i tył (Octavia II FL sedan)
...Moje Cappuccino MPi...
jest jeszcze Fabia 2 FL 1.2 MPi + LPG
sprzedana O1 1.6 MPI AKL + LPG
wcześniej Corsa 1.0 12V "WŚCIEKŁY LITR"
Komentarz
-
-
Przymierzam się do wymiany spręzyn z tyłu, ponieważ pokrywają się już korozją.
Zdejmując koło zauwazyłem na nich oznaczenie kolorami: żółty-żółty-biały.
Myślałem o tym żeby wymienić je na sprezyny monroe: tylko są dwa rodzaje SP3295 i SP3349.
Widzę, że różnią się one mocno długością: aż 11cm i grubością druta - 0,6mm.
Który model bedzie zamiennikiem fabrycznych sprezyn?
Komentarz
-
-
Część, podzielę się swoimi doświadczeniami i problemem który teraz mam.
Ja już kilka lat temu jeździłem swoją O2FL 1.6 BSE + LPG (liftback) na sprężynach wspomagających (progresywne firmy Westfalia, nie mam pod ręką modelu niestety).
Co do wysokości było bardzo fajnie, bo wraz ze wzrostem obciążenia auto obniżało się coraz wolniej. Za to na zakrętach samochód był trochę niepewny, bo szybko przechylał się w pierwszej fazie skrętu. I tak poleciłbym to rozwiązanie osobom, które jeżdżą ze zróżnicowanym obciążeniem, a trakcja nie jest dla nich najważniejsza.
Natomiast te sprężyny wspomagające nie były niestety tanie
No i tak jeździłem przez kilka lat, ale sprężyny mi popękały i musiałem wymienić. Dołożyłem też hak.
Serwis któremu ufam zalecił mi i zamontował Lesjofors 4285727.
Komfort jazy i prowadzenie super. Przy małych obciążeniach dają radę, ale przy większych auto za bardzo siada.
Po niecałym roku jazdy pomiar na zbiornikach napełnionych mniej więcej do połowy: przód 39, tył 37,5.
Niestety jak zamontuję na haku bagażnik z 4 rowerami to robi się niewesoło. Dlatego myślę żeby jednak wymienić na coś mocniejszego.
W zasadzie byłem już zdecydowany na MONROE SP3349, chociaż boję się, że na tych sprężynach samochody stoją bardzo wysoko.
Wyczytałem natomiast 2 strony wcześniej, że jeszcze jest taki model jak MONROE SP3348. Mają parametry jak SP3349 tylko są 11mm krótsze.
Wyglądają wiec na idealne rozwiązanie dla wersji z LPG i hakiem, bo twarde i mocne, ale samochód nie powinien być aż tak nienaturalnie wysoki.
Testowaliście może takie rozwiązanie (SP3348)?
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez rodaczek Zobacz wpisMatiCPK. Mam te sprężyny od kilku lat. Teraz już nie mierzę jaka jest wysokość, ale nie mam problemów przy dwóch dorosłych na tyle i pełnym bagażniku. Haka nie mam. Mierzone z kołem zapasowym i jak to nazwałeś z pierdołami w bagarku. Wymieniałem same sprężyny. Amory nadal fabryczne. Ostatnio wymieniłem też spr. z przodu też na Monroe SP 3290.
SP3290 zostały wycofane i zastąpione modelem SE3290, który jest dłuższy i ma grubszą średnicę drutu, ale SP3290 jest nadal dostępna w sprzedaży. Prawdopodobnie wymiana tylnych sprężyn z motorówki zrobi lekką wyścigówkę, już teraz zastanawiam się nad wymianą przednich i czy SE3290 nie będą zbyt twarde i czy nie zrobią z samochodu jakiegoś żelaźniaka, w porównaniu z SP3290. Może SE3290 byłyby dobre do ciężkiego diesla, załadowanego ludźmi i towarem ale nie do pustego 1.6 MPI?
Komentarz
-
Komentarz